امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تداوم روند محوری گل‌گهر در توسعه زنجیره فولاد

کد خبر: 4169
زمان انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳ بعد از ظهر -
139 بازدید

نقش محوری در توسعه اقتصادی

خداداد غریب پور رئیس هیئت عامل ایمیدرو در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با تاکید بر اینکه گل گهر با دارایی ۵۰ هزار میلیاردی، نقش  محوری در توسعه اقتصادی و همچنین تکمیل زنجیره تولید فولاد دارد گفت: این شرکت با حمایت سهامداران خود هر ساله طرح‌های توسعه ای را به مرحله بهره برداری رسانده و تاثیر به سزایی در توسعه اقتصاد ملی داشته است.

وی ضمن تقدیر از عملکرد ۴ ساله ناصرتقی زاده گفت: البته چندین پیشنهاد برای استفاده از تجربیات و توانایی‌های آقای تقی زاده در حوزه معدن و صنایع معدنی ارائه شد، اما در نهایت ترجیح دادند به عنوان مشاور هیات عامل ایمیدرو به فعالیت ادامه دهند.

غریب پور اظهار امیدورای کرد: با توجه به تجربه جمشید ملارحمان در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی انتظار می‌رود با حمایت های هیئت مدیره، سهامداران و کارکنان، دستاوردهای قابل توجهی  را در این مجموعه شاهد باشیم.

 

اعتماد به بخش خصوصی

همچنین شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از فعالیت‎‌های مدیریت اسبق گل گهر گفت: در راستای برای جایگزینی بخش معادن بجای اقتصاد نفتی اگر چه اقدامات خوبی صورت گرفته، اما این میزان کافی نبوده و انتظار می‌رود در این راستا مجموعه گل گهر با استفاده از ظرفیت‌های خود در این راستا حرکت کند.

وی با عنوان اینکه سرمایه‌گذاری‌های کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان در شان و جایگاه گل گهر نیست گفت: باید اعتماد بیشتری به بخش خصوصی کرد و از پتانسیل‌های این بخش در اجرای پروژه‌ها و توسعه اقتصادی کشور بهره‌گیری کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی نقدینگی بالا از معضلات کنونی اقتصاد دانست وگفت: باید این نقدینگی را در مسیر درست و استفاده درطرح‌های توسعه‌ای هدایت کرد.

حسن پور با ااره به اشتغال بیش از ۸ هزار  نفر در پروژه ملی انتقال آب خلیج فارس به منطقه سیرجان گفت: در راستای تکمیل این پروژه ملی لازم است دولت نسبت به  حمایت خود بیش از گذشته اقدام کند. البته برخی از سهامدران نیز قدرالسهم خود را پرداخت نکرده‌اند که پرداخت آن به افزایش سرعت اجرای پروژه منجر می‌شود .البته میرعلی یاری مدیر پروژه انتقال آب خلیج فارس در واکنش به این اظهارات حسن پور گفت که تمامی سهامداران تعهدات خود را پرداخت کرده‌اند و بهرت است این گونه موضوعات در مقابل خبرنگاران و رسانه‌ها مطرح نشود که نماینده مردم سیرجان نیز تاکید کرد خبرنگاران غریبه نیستند.

تکمیل پروژه های گل گهر و ابر پروژه انتقال آب خلیج فارس هستیم. بیش از ده ها پروژه آماده افتتاح در کرمان داریم و درخواست داریم رئیس جمهور به زودی به این استان سفر نماید.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از تمامی  ظرفیت های معادن استان کرمان استفاده نشده است خواستار سفر رییس جمهور به این استان شد.

 

سازماندهی و برنامه ریزی در جهت شناسایی نقاط ضعف

جمشید ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر نیز در این مراسم گفت: سازمادهی و برنامه ریزی در سیستم در جهت شناسایی نقاط ضعف‌ در اولویت قرار داشته و در این راستا حمایت اعضای هیات مدره و کارکنان مجموعه در روند توسعه‌ای موثر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: تامین منابع از مسیرهای مختلف و هدایت به سمت تولید از اولویت‌های مجموعه گل گهر را تشکیل خواهد داد ضرورت دارد جریان نقدینگی عالمانه برای پیشبرد اهداف و همچنین تعیین چشم انداز صورت گیرد.

ملارحمان با بیان اینکه امانت دار سهامداران است گفت: توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و شایسته سالاری به دور از حاشیه‌ها در اولویت برنامه‌ها قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: متاسفانه  خرید صنعت به عنوان سرمایه گذاری در کشور محسوب می‌شود این در حالیست که  باید خالق صنعت به ویژه تکنولوژی های روز در جهت داخلی سازی و بومی سازی باشیم.

ملارحمان با قدردانی از تلاش و عملکرد ناصر تقی زاده ابراز امیدورای کرد: نیروی انسانی سرمایه‌های مجموعه محسوب شده و باید با چیدمان صحیح از پتانسیل تمامی کارکنان در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای بهره گیری کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری
تبلیغات
تبلیغات