امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ایران بر روی کمربند انواع مواد معدنی دنیاست

کد خبر: 3353
زمان انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴ قبل از ظهر -
246 بازدید

به گزارش سایت تجارت ، معدن و فولاد :  رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر در مواد معدنی سرمایه گذاری کرده و زنجیر را تکمیل کنیم نه تنها مواد معدنی می تواند جایگزین نفت شود بلکه چند برابر درآمد های نفتی را برای کشور ایجاد می کند،

بهرام شکوری در گفت وگویی، در خصوص وضعیت ظرفیت معادن ایران، گفت: ایران ظرفیت خوبی در حوزه معدن دارد زیرا در کمربند کوهساری هیمالیا قرار گرفته که این کمربند ۱۵ هزار کیلومتر است.

وی افزود: ۱۲ و نیم درصد کمربند کوهساری هیمالیا در کشور ایران قرار گرفته و این در حالی است که انواع مواد معدنی در این کمربند وجود دارد.

شکوری بیان کرد: خیلی از کشور ها توانسته اند از مواد معدنی که درکمربند کوهساری هیمالیا ایجاد شده به خوبی استفاده کنند، ولی در ایران به لحاظ وجود مشکلات در اکتشافات و صرف نکردن هزینه های زیاد برای اکتشافات، در نتیجه تعداد معادنی که در ارتباط جهانی داریم به بیشتر از ۱۰ معدن نمی رسد در حالی که ایران ظرفیت های بیشتری دارد.

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران در خصوص اینکه آیا معادن ظرفیت جابجایی با نفت را دارند، گفت: این موضوع را در قالب انقلاب معدنی عنوان کرده ایم و باتوجه به پتانسیل کشور ما در حوزه معدن اگر بتوانیم مواد معدنی را به زنجیره وارد کنیم ارزش افزوده بیشتری را ایجاد می کنیم و در نهایت به محصول نهایی میرسیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر در مواد معدنی سرمایه گذاری کرده و زنجیر را تکمیل کنیم نه تنها مواد معدنی می تواند جایگزین نفت شود بلکه چند برابر درآمد های نفتی را برای کشور ایجاد می کند، ولی متأسفانه در کشور این استراتژی را نداریم و وزارت صمت که متولی بخش معدن است باید در کنار فعالین معدنی قرار بگیرد.

شکوری بیان کرد: هرکدام از معادن یک چاه نفت هستند و در حال حاضر حدود ۱۲ هزار معدن در کشور داریم که هر کدام از این معادن یک چاه نفت محسوب می شوند و در تمام کشور علی الخصوص مناطق محروم واقع شده اند این در حالیست که درآمد های نفتی را فقط با ۱۲ چاه ایجاد می کنیم.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری
تبلیغات
تبلیغات