امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کنفرانس فولاد و ریخته‌گری مداوم به ایستگاه پایانی رسید

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و با حضور مسئولان فولاد هرمزگان و رئیس هیات عامل ایمیدرو و جمعی دیگر از مسئولان در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: 6474
زمان انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴ بعد از ظهر -
533 بازدید

به گزارش اختصاصی تجارت معدن و فولاد :مراسم اختتامیه و اهدای جوایز دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و با حضور مسئولان فولاد هرمزگان و رئیس هیات عامل ایمیدرو و جمعی دیگر از مسئولان در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.

در این مراسم که در حال برگزاری است قرار است تا از پژوهشگران و ارائه‌دهندگان مقالات برتر در دومین دوره برگزاری این کنفرانس با اهدای جوایز قدردانی شود.

در ابتدای این مراسم عطاله معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان از حضور آقایان نبوی، مشاور وزیر صمت و خلج مدیر عامل منطقه ویزه صنعتی و معدنی و جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو برای حضور در مراسم اختتامیه قدردانی کرد.

وی در ادامه به طرح‌های اجرا شده فولاد هرمزگان در دهه فجر اشاره و افزود: طرح احیای ۹۰۰ هزار تنی و مخازن ۳۰ هزار تنی آهن اسفنجی و طرح ۱۷۰۰ تنی ستاره سیمین از جمله طرح‌هایی بود که به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: ظرف سه ماه آینده نیز طرح سه میلیون و پانصد هزارتنی نیز کلید خواهد خورد.

معروفخانی ادامه داد: ثبت رکوردهای متعدد فولاد هرمزگان در ۱۰ ماهه گذشته نشان از تلاش مدیران و زحمتکشان فولاد هرمزگان بوده است و روز گذشته نیز رکورد تولید ۳۰ هزار تن آهن اسفنجی را به ثبت رساند.

مدیرعامل فولاد هرمزگان ادامه داد: ما در ۱۱ ماه گذشته معادل ۸ سال گذشته درآمدزایی داشتیم و تا پایان سال نیز نزدیک به ۹۰ درصد سود ویژه به نسبت سال گذشته را کسب خواهیم کرد.

معروفخانی، به فعالیت‌های این شرکت در حوزه فعالیت‌های اجتماعی در کشور اشاره کرد و افزود: این شرکت ۵ هزار نفر از تیم‌های هیئت‌های ورزشی هرمزگانی را تحت پوشش قرار داده است و اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌های استان را تامین می‌کند.

وی گفت: همچنین این شرکت هنگام بروز حوادثی چون سیل و یا زلزله در کنار آسیب‌دیدگان استان هرمزگان بوده است.

 

در ادامه برنامه نیرومند، دبیر دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری فولاد مداوم به ارائه گزارشی از برگزاری دومین دوره این کنفرانس پرداخت.
همچنین از دستگاه xrf که در انحصار ۵ کشور دنیا است و از فناوری بالایی برخوردار است رونمایی شد.

جعفری، رییس هیات عامل ایمیدرو نیز با حضور در جایگاه به ارائه سخنرانی پرداخت و گفت توسعه نیازمند کسب دانش روز است با برگزاری کنفرانس‌های تخصصی امیدواریم تا در زنجیره بخش معدن به نوآوری و تکنولوژی روز دست پیدا کنیم.

وی افزود: بهره وری باید افزایش یابد و این نیازمند فناوری و دانش روز است که در ادامه قیمت تمام شده را کاهش می دهد و رقابت پذیری در بازار جهانی را برای محصول داخلی افزایش می دهد.

رییس هیات عامل ایمیدرو  اظهار کرد: مرز اقتصادی تمامی پروژ‌ه‌های اقتصادی نزدیک است که باید بهره‌وری را افزایش دهیم و برای این کار نیازمند دانش روز هستیم.امیدواریم به نقاط مطلوب که هدفگذاری شده با تلاش فعالان و پژوهشگران این حوزه دست یابیم.

در پایان مراسم نیز از پژوهشگران برتر شرکت فولاد هرمزگان با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات