امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

رکورد تولید تختال فولاد هرمزگان از مرز ۱۵۰ هزار تن در ماه گذشت

با تلاش همکاران و کارگران سخت‌کوش در فولاد هرمزگان، سال گذشته را با ثبت رکورد در واحد احیای مستقیم به پایان رساندیم و با شروع سال جدید توانستیم به رکورد جدیدی در تولید تختال و آهن اسفنجی دست یابیم در فروردین‌ماه سال جاری میزان تولید آهن اسفنجی به ۱۶۵ هزار و ۱۰۱ تن و میزان تولید تختال نیز به ۱۵۰ هزار و ۴۹۵ تن رسید که امیدواریم در اردیبهشت‌ماه نیز شاهد ثبت رکوردهای جدید در مجموعه فولاد هرمزگان باشیم.
کد خبر: 8448
زمان انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ قبل از ظهر -
806 بازدید

خبرنگار / مسعود رمضانی – فولاد هرمزگان از جمله شرکت‌های بزرگ فولادی در تولید آهن اسفنجی و تختال است که از زمان راه‌اندازی آن در دی ماه سال ۱۳۹۰ تاکنون توفیقات زیادی در رکورد تولید داشته است به نحوی که این شرکت در آخرین ثبت رکورد خود در فروردین‌ماه توانست بیش از ۱۵۰ هزار تن تختال تولید کند. به همین منظور و در حاشیه برگزاری دوازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران، هفته نامه تجارت معدن و فولاد گفتگویی با عطا‌الله معروفخانی ترتیب داده است که در ادامه خواهید خواند:

تولید ۱۵۰ هزار و ۴۹۵ تنی تختال

مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به تداوم رکوردهای تولید در این شرکت اظهار داشت: با تلاش همکاران و کارگران سخت‌کوش در فولاد هرمزگان، سال گذشته را با ثبت رکورد در واحد احیای مستقیم به پایان رساندیم و با شروع سال جدید توانستیم به رکورد جدیدی در تولید تختال و آهن اسفنجی دست یابیم در فروردین‌ماه سال جاری میزان تولید آهن اسفنجی به ۱۶۵ هزار و ۱۰۱ تن و میزان تولید تختال نیز به ۱۵۰ هزار و ۴۹۵ تن رسید که امیدواریم در اردیبهشت‌ماه نیز شاهد ثبت رکوردهای جدید در مجموعه فولاد هرمزگان باشیم.

کیفیت بالای تختال در فولاد هرمزگان

وی در ارتباط با عرضه تختال فولاد هرمزگان در بورس کالا گفت: ظرفیت اسمی ما در بخش تولید ۱۲۵ هزار تن است اما با همت کارکنان سخت‌کوش فولاد هرمزگان توانسته‌ایم از مرز ۱۵۰ هزار تن عبور کنیم و این تولید ادامه دارد و با توجه به اینکه تختال‌های فولاد هرمزگان از کیفیت بالایی در جهان برخوردار است ما مشکل خاصی در فروش داخلی و یا خارجی آن نداریم.

جدیت در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در ارتباط با برنامه‌های توسعه‌ای در سال جاری گفت: ما در سال گذشته چهار طرح بزرگ توسعه‌ای شامل احداث مگامدول احیا مستقیم شرکت ستاره سیمین هرمز با ظرفیت یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن در سال، احداث مدول سوم تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۹۰۰ هزار تن در سال، احداث واحد دوم تولید گازهای صنعتی با ظرفیت ۱۰ هزار نرمال مترمکعب بر ساعت اکسیژن و احداث سیلوهای ذخیره آهن اسفنجی با ظرفیت ۳۰ هزار تنی را آغاز کردیم و در سال جاری اجرای این طرح‌ها را با جدیت دنبال می‌کنیم که تاکنون نیز پیشرفت خوبی حاصل شده است.

همچنین در خردادماه سال جاری کلنگ‌زنی احداث خط نورد گرم سه میلیون و پانصد هزار تنی در فولاد هرمزگان آغاز خواهد شد.

انجام تعمیرات در زمان قطعی برق

معروفخانی در ارتباط با میزان خسارات وارد شده ناشی از برق گفت: سال گذشته فولاد هرمزگان بیش از دو هزار میلیارد تومان از قطعی برق آسیب دید اما این شرکت به همت مهندسین و مدیران جوان خود توانست، بر مشکلات خود تا حدودی غلبه کند به نحوی که انجام اکثر تعمیرات را به زمان قطعی برق منتقل کرد تا این شرکت کمترین آسیب را از قطعی برق متحمل شود از این رو و در سال جدید نیز بنا داریم تا همین مسیر را طی کنیم. ضمن اینکه امیدواریم با تدابیری که در دولت سیزدهم و در حمایت از تولید صورت می‌گیرد امسال کمترین قطعی و کاهش تولید را داشته باشیم.

احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در دستور کار فولاد هرمزگان

وی در ارتباط با احداث نیروگاهی که بتواند برق مورد نیاز فولاد هرمزگان را تأمین کند گفت: احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در دستور کار فولاد هرمزگان قرار گرفته به نحوی که هم‌اکنون زمین مورد نیاز آن از منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس خریداری و تحویل گرفته شده و کارهای مقدماتی آن در حال انجام است و امیدواریم تا در آینده نزدیک شاهد احداث این نیروگاه برق باشیم.

معروفخانی ادامه داد: ساخت و بهره‌برداری این نیروگاه با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته حداقل دو سال زمان خواهد برد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان به تدابیر هلدینگ فولاد مبارکه در تأمین انرژی زیرمجموعه‌های خود اشاره کرد و گفت: فولاد مبارکه برنامه ساخت نیروگاه انرژی خورشید و ترکیبی با ظرفیت هزار مگاوات را در دستور کار دارد که امیدواریم با احداث آن تمامی بخش‌های هلدینگ فولاد مبارکه مشکلی در تأمین برق مورد نیاز خود نداشته باشند.

همکاری با شرکت‌‌های دانش‌بنیان سرلوحه اقدامات فولاد هرمزگان

معروفخانی در پایان به همکاری فولاد هرمزگان با شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در همین ارتباط این شرکت در سال ۱۴۰۰ فعالیت‌های خوب و گسترده‌ای را با شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز کرد به طوری که در کنفرانس فولاد ریخته‌گری مداوم که در اسفندماه برگزار شد این شرکت با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی از اولین دستگاه XRF یا تری دی فن را رونمایی کرد. در سال جاری نیز و با توجه به نام‌گذاری تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین که از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری درصدد هستیم تا بیش از گذشته در راستای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان قدم برداریم و به همین منظور نیز کمیته‌‌ای در ارتباط با بحث بومی‌سازی تشکیل‌داده‌ایم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات