امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
انگلیس در مرز لهستان:

استقرار نیرو‌های انگلیسی در مرز لهستان

در بحبوبه بحران مهاجران در مرز‌های بلاروس و لهستان، انگلیس تیمی از سربازان خود را در لهستان مستقر کرد.
کد خبر: 220
زمان انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳ بعد از ظهر -
360 بازدید
لهستان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، انگلیس روز جمعه اعلام کرد در جریان بحران مهاجران در مرز‌های بلاروس و لهستان، تیم کوچکی از نیرو‌های مسلح خود را در لهستان مستقر کرده است.

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های نظامی برای رسیدگی به وضعیت جاری در مرز بلاروس مستقر شده اند. در ادامه این بیانیه آمده است: «انگلیس و لهستان سابقه دوستی طولانی دارند و متحدان ناتو هستند.»

در این بیانیه اعلام شد: «تیم کوچکی از پرسنل نیرو‌های مسلح انگلیس پس از توافق با دولت لهستان برای بررسی چگونگی ارائه پشتیبانی مهندسی برای رسیدگی به وضعیت جاری در مرز بلاروس، مستقر شده‌اند.»

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، در یک سخنرانی در ۶ ژوئیه گفت که پس از نگرش غرب نسبت به روسیه و بلاروس، بلاروس دیگر نمی‌تواند مردمی را که از جنگ فرار می‌کنند، بپذیرند. او گفت: «ما مقصد نهایی مهاجران نیستیم. آن‌ها به سوی اروپا می‌روند.»

در ماه اکتبر، بلاروس توافقنامه خود با اتحادیه اروپا را به حالت تعلیق درآورد و  مهاجرانی را که از خاک این کشور عبور کرده و وارد اتحادیه اروپا شده بودند را بازگرداند. اتحادیه اروپا نیز دولت بلاروس را به استفاده ابزاری از مهاجرت غیرقانونی و تلاش برای بی ثبات کردن اتحادیه اروپا با متهم کرد.

در ادامه، مقامات لهستانی اعلام کردند که به مهاجران اجازه ورود به این کشور را نمی‌دهند و کسانی را که موفق به ورود به کشور می‌شوند به بلاروس باز می‌گرداند. در پاسخ به این اقدام، بلاروس لهستان را متهم کرد که رفتاری انسانی با افرادی که به دنبال مهاجرت به اروپا هستند، ندارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات