امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

۱۹ میلیون تُن ماده معدنی در هرمزگان استخراج شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از فعالیت ۳۰۰ معدن در این استان خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۹ میلیون تُن موادمعدنی از این معادن استخراج شد که رشد پنج درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل آن داشته است.
کد خبر: 22871
زمان انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ بعد از ظهر -
160 بازدید

به گزارش تجارت معدن و فولاد :  خلیل قاسمی روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: سال گذشته ۳۳ معدن غیرفعال و راکد هرمزگان احیا و به چرخه فعالیت بازگشت که نسبت به سال ۱۴۰۰، به میزان ۴۸ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: برای احیای این معادن غیرفعال، در مجموع ۶۳۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شد و با احیای این معادن ۴۸۴ نفر در استان هرمزگان مشغول به کار شدند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان یادآور شد: ۲۹ معدن در سال ۱۴۰۱ جهت واردات ۷۵ دستگاه ماشین آلات معدنی با استفاده از ظرفیت ماده ۱۱۰ آیین نامه اجرایی قانون معادن به منظور تجهیز و نوسازی ماشین آلات استان معرفی شد که تاکنون تعداد ۱۴ دستگاه وارد و مابقی نیز درحال انجام اقدام های مورد نیاز است.

وی گفت: سال گذشته همچنین اجرای طرح بهسازی چهار مسیر دسترسی به معادن سنگ گچ هرمزگان به طول مجموع حدود ۱۴ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد (با حدود ۳۰ معدن منتفع شونده) در شهرستان های بندرخمیر و بندرلنگه پیگیری شد.

قاسمی ادامه داد: افزایش ۱۷ درصدی ظرفیت تولید کارخانه سیمان هرمزگان در سال گذشته نیز شاهد بودیم که این هم نوید خوبی برای حوزه ساختمان استان بود.

وی، بهره برداری از نخستین واحد تولید شن و ماسه در شهرستان بشاگرد، بهره برداری از نخستین واحد تولید مس کاتد هرمزگان در بندرلنگه، ارتقای ظرفیت پنج معدن در استان با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال و ایجاد زمینه اشتغال برای ۲۰ نفر را از دیگر فعالیت های یک سال گذشته سازمان صنعت، معدن و تجارت در امور معادن استان هرمزگان عنوان کرد.

۳۰۰ معدن فعال دارای پروانه با احتساب ۱۰۰ معدن حوزه شن و ماسه در استان هرمزگان وجود دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات