امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

یک گروه تحقیقاتی پیش‌بینی کرد؛ کاهش قیمت فلزات و مواد معدنی در سال ۲۰۲۳

گروه تحقیقاتی و مشاوره‌ای وود مکنزی در گزارشی جدید ده پیش‌بینی برای سال ۲۰۲۳ ارائه کرده است از جمله اینکه رشد تقاضای جهانی نفت بازخواهد گشت، جذب کربن، استفاده و ذخیره‌سازی به جریان اصلی تبدیل خواهد شد و کشورهای توسعه یافته از قانون کاهش تورم ایالات متحده پیروی خواهند کرد و سیاست‌های حمایتی خود را از انرژی‌های کم کربن افزایش خواهند داد.
کد خبر: 18972
زمان انتشار: ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹ بعد از ظهر -
399 بازدید

به گزارش تجارت معدن و فولاد :  به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، اگر سایر پیش‌بینی‌های متخصصان بازار کالا مستقر در ادینبورگ از جمله پیش‌بینی بهبود تاسیسات خورشیدی ایالات متحده، افزایش فروش خودروهای الکتریکی و … در خارج از ایالات متحده انجام شود، استخراج از معادن به ویژه فلزات مورد نیاز در تولید باتری تقویت خواهد شد؛ اما به طور کلی چشم‌انداز بخش معدن در سال آینده ضعیف است.

نیک پیکنز مدیر تحقیقات وودمک – مس می‌گوید که کاهش تقاضا، عرضه قوی‌تر و احساسات ضعیف‌تر نشان دهنده کاهش سالانه میانگین قیمت‌ها در صنایع فلزی و معادن در سال ۲۰۲۳ است:

بخش ساخت و ساز، یک حوزه کلیدی برای سنگ آهن، فولاد و فلزات اساسی، بر تقاضای جهانی تاثیرگذار خواهد بود و به ویژه بازار املاک و مستغلات چین کساد باقی خواهد ماند.

در همین حال، عرضه مس، آلومینیوم، سرب، روی، سنگ آهن، فولاد و سایر موارد، همگی نرخ رشد بالاتری نسبت به سال ۲۰۲۲ خواهند داشت. تولید مواد معدنی مورد نیاز باتری – نیکل، کبالت و لیتیوم – به دنبال رشد دو رقمی در سال ۲۰۲۲ به پیشروی خود ادامه خواهد داد.

پیکنز اشاره می‌کند که پتانسیل صعودی در سمت تقاضا در سال آینده وجود دارد، اما «به طور کلی، ما فکر می‌کنیم که تمایل غالب در قیمت‌ها نزولی خواهد بود.»

فشارهای تورمی نشانه‌هایی از کاهش نشان می‌دهد و محدودیت‌های زنجیره تامین نیز همینطور. این مساله می‌تواند بدان معنی باشد که رکود اقتصادی جهانی کمتر از حد انتظار است. بهبود در بخش خودرو و انرژی کم کربن می‌تواند به جبران بخشی از ضعف تقاضا در سایر بخش‌های مصرف کننده کمک کند.

جهت قیمتی مس کاهش یافته است

فوکوس اکونومیکس یک شرکت تحقیقاتی مستقل مستقر در بارسلونا می‌گوید تقاضا برای مس و فلزات صنعتی باید در نیمه اول سال آینده نسبتا ضعیف بماند «چرا که نرخ بهره جهانی به اوج خود می‌رسد و اقتصاد چین احتمالا تحت تاثیر سقوط بخش املاک و مستغلات و همچنین شیوع سرسام آور کووید – ۱۹ قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش فوکوس اکونومیکس، پیش‌بینی اجماع برای میانگین قیمت مس در سال ۲۰۲۳ کمتر از سطح فعلی در حدود ۷ هزار و ۶۶۰ دلار در هر تن است که کمترین پیش‌بینی با تنها ۵ هزار و ۴۳۰ دلار در هر تن و بالاترین پیش‌بینی ۸ هزار و ۷۷۵ دلار در هر تن بوده است.

انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ قیمت‌ها به طور متوسط به ۸ هزار دلار در هر تن برسد که نزولی‌ترین پیش‌بینی آن کمتر از ۵ هزار دلار و بالاترین پیش‌بینی ۱۰ هزار و ۷۵۰ دلار در هر تن است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات