امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ممنوعیت صادرات نیکل اندونزی به مس سرایت می‌کند؟

پس از موفقیت اندونزی در جذب سرمایه‌گذار به حوزه فرآوری و ذوب نیکل با ممنوعیت صادرات کنسانتره آن، نوبت به فلز سرخ رسیده است.
کد خبر: 23245
زمان انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱ قبل از ظهر -
135 بازدید

به گزارش تجارت معدن و فولاد : با این حال دولت اندونزی قصد دارد ممنوعیت صادرات کنسانتره مس از این کشور را تا ماه مه ۲۰۲۴ یعنی یک‌سال آینده به تعویق بیندازد تا شرکت‌‌‌های بزرگ معدنی فعال در این کشور فرصت تکمیل واحدهای ذوب خود را پیدا کنند.اندونزی به دو شرکت معدنکار فعال در این کشور در زمینه بهره‌‌‌برداری از معادن مس اجازه داد که تا سال ۲۰۲۴ نسبت به صادرات کنسانتره تولیدی خود اقدام کنند.

به این ترتیب شرکت‌های Freeport و Amman Mineral اجازه یافتند به‌رغم محدودیت صادرات کنسانتره مس از اندونزی که قرار بود از ژوئن امسال اجرایی شود، صادرات خود را حفظ کنند تا واحدهای ذوب آنها تکمیل شود و کار خود را آغاز کنند. دولت اندونزی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی به صنعت فرآوری مس در این کشور، ممنوعیت‌‌‌هایی را برای صادرات کنسانتره مس وضع کرد.عارفین صریف، وزیر امور خارجه اندونزی، به خبرنگاران گفت: ساخت کارخانه‌‌‌های ذوب و پالایش مس در اندونزی به علت بروز همه‌گیری کرونا با تاخیر انجام شد، بنابراین دولت اندونزی فعلا قصد دارد اجرای ممنوعیت صادرات کنسانتره مس از این کشور را به‌طور موقت به تاخیر بیندازد. وی افزود: در تلاش هستیم تا توسعه کارخانه‌‌‌های ذوب مس در داخل خاک اندونزی در اسرع وقت به نتیجه برسد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات