امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

معدن ناریگان یکی از معادن بزرگ و پراستعداد کشور برای استخراج اورانیوم است

معاون رییس‌جمهور گفت: در ایام مبارک دهه فجر شاهد بهره‌برداری از نخستین بخش از معدن ناریگان بودیم که یکی از معادن بزرگ و پراستعداد کشور برای استحصال و استخراج اورانیوم محسوب می‌شود و از دیروز استخراج از این معدن آغاز شد.
کد خبر: 20710
زمان انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴ قبل از ظهر -
229 بازدید

به گزارش تجارت معدن و فولاد : محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه آغاز بهره‌برداری از معدن ناریگان درباره ظرفیت این معدن و برنامه‌هایی که در این زمینه در سازمان تدارک دیده شده است، گفت: خدا را شاکر هستیم که در این ایام مبارک این توفیق را داشتیم که شاهد بهره‌برداری از نخستین بخش از معدن ناریگان باشیم که یکی از معادن بزرگ و پراستعداد کشور برای استحصال و استخراج اورانیوم محسوب می‌شود و از دیروز استخراج از این معدن آغاز شد.

اسلامی تصریح کرد: برای سازمان انرژی اتمی؛ ظرفیت‌سازی با هدف گسترش تولید برق هسته‌ای و همچنین توسعه کاربرد پرتوها اصلی‌ترین برنامه‌ها به منظور پیشبرد سند جامع راهبردی صنعت هسته‌ای به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: به همین دلیل تمام جبهه‌هایی که در اکتشاف داشتیم را گسترش دادیم و  هم اکنون شاهد آغاز نخستین بخش از این برنامه توسعه‌ای در حوزه اورانیوم هستیم.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: رسیدن به ظرفیتی که چرخه سوخت هسته‌ای کشور را برای تامین برق و کاربرد پرتوها تامین کند، یک سرمایه‌گذاری سنگین و قابل ملاحظه است که برای دستیابی به انرژی پاک ضرورت دارد.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهوری و ابلاغ‌های صورت گرفته در این زمینه اظهار کرد: خوشحالیم که به‌منظور توسعه اقتصادی این منطقه و در راستای بهره‌برداری از منابع، سازمان انرژی اتمی سهم خود را در این بخش ایفا کرده است.

معاون رییس‌جمهور گفت: ‌دیروز روز نخست بهره‌برداری از معدن ناریگان در بافق بود و هدف‌گذاری شده تا به عناصر اصلی برسیم. در ادامه چرخه فناوری مورد نیاز را در همین منطقه ایجاد خواهیم کرد و سایر عناصر همراه را به صنایعی که در حقیقت آمادگی جذب و بهره‌برداری از آن دارند را ارسال می‌کنیم.

اسلامی در پایان تاکید کرد:‌ این معدن هم عناصر مورد نیاز را در حوزه اورانیوم و عناصر همراه مورد نیاز مولیبدن را تامین خواهد کرد که یکی از عناصر مهم در صنایع راهبردی کشور از جمله سازمان انرژی اتمی ایران محسوب می‌شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات