امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

صادرات محصولات سرفصل مهم اقدامات در مجتمع فولاد صنعت بناب

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب با اشاره به  محصولات فولادی تولیدی در این مجتمع گفت: ازجمله تولیدات خطوط ذوب و نورد این مجتمع فولادی می‌توان به ساخت انواع مقاطع فولادی اعم از میلگرد آجدار از سایز ۸ الی ۱۲ در گریدهای مختلف،  تیرآهن، نبشی، گرد آلیاژی و همچنین شمش فولادی ۱۵۰ در ۱۵۰ اشاره کرد.
کد خبر: 10411
زمان انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ بعد از ظهر -
918 بازدید

خبرنگار/ مهرناز خوشبخت – مجتمع فولاد صنعت بناب فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ و در زمینی به مساحت ۱۳۲ هکتار در شهرک صنعتی بناب و با امکانات زیربنائی ایده‌آل و با دسترسی به جاده اصلی، خط آهن، نیروگاه، خطوط انتقال گاز وآب آغاز کرد. فعالیت این مجموعه در قالب خطوط متعدد ذوب و نورد و با ظرفیت اسمی یک میلیون و ۹۵۰ هزار تن در بخش نورد گرم مقاطع فولادی است. این مجتمع در سال گذشته توانست تولیدی به میزان ۷۵۰ هزار تن داشته باشد. در همین ارتباط هفته‌نامه تجارت معدن و فولاد گفتگویی با محمد کشانی، مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب داشته است که در ادامه خواهید خواند.

کشانی در ارتباط با تعداد نیروهای شاغل در این مجتمع گفت: در مجتمع صنعت فولاد بناب، ۱۳۰۰ نیرو به‌صورت مستقیم و ۵ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم فعالیت دارند که به‌کارگیری این تعداد نیروی انسانی نقش مهم و بسزایی در اشتغا‌ل‌زایی و اقتصاد منطقه داشته است.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب با اشاره به  محصولات فولادی تولیدی در این مجتمع گفت: ازجمله تولیدات خطوط ذوب و نورد این مجتمع فولادی می‌توان به ساخت انواع مقاطع فولادی اعم از میلگرد آجدار از سایز ۸ الی ۱۲ در گریدهای مختلف،  تیرآهن، نبشی، گرد آلیاژی و همچنین شمش فولادی ۱۵۰ در ۱۵۰ اشاره کرد.

کشانی با اشاره به اهمیت آموزش و توانمندسازی کارگران و متخصصان در مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: به همین منظور و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و بر اساس نیازسنجی و پیش‌بینی‌ها، این مجموعه اقدام به تدوین برنامه‌های آموزشی جامع سالانه کرده است و در همین راستا و در جهت افزایش ارتقا دانش فنی و توانمندی سایر کارکنان دوره‌های آموزشی تئوری و عملی به‌صورت درون‌سازمانی و برون‌سازمانی را در دستور کار خود قرار داده و طبق برنامه پیش‌بینی‌شده برای سال جاری به ازای هر نفر ۶۰ ساعت دوره حین خدمت در نظر گرفته‌شده است.

وی با تأکید بر رعایت مسائل ایمنی در مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: ازجمله اقدامات انجام‌شده در این مجموعه آموزش‌های پیوسته، بازبینی‌های دوره‌ای در خصوص مسائل ایمنی ، تأمین تجهیزات و امکانات لازم متناسب با محل کار، انجام آزمایش‌های دوره‌ای و نظارت ویژه در خصوص رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی است که همواره بر آن تأکید می‌شود.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب حضور فعال و ویژه به بازارهای صادراتی را ازجمله دستاوردهای ارزشمند این شرکت عنوان کرد و تصریح کرد: محصولات مجتمع فولاد صنعت بناب با برند تجاری مجموعه با نام شاهین بناب در داخل و خارج خوش‌نام است و جایگاه ارزنده‌ و ویژه‌ای در کشور دارد ضمن اینکه توانسته سهم قابل‌توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد و در همین راستا این شرکت سال گذشته توانست ۱۰۰ هزار تن محصولات فولادی صادر کند و این امر نشان از نقش مؤثر این شرکت در صادرات غیرنفتی و ارزآوری دارد.

کشانی تأمین نیاز بازار داخلی را مهم ارزیابی کرد و گفت: مجتمع فولاد صنعت بناب توانسته نیازهای داخلی کشور به محصولات فولادی را متناسب با تقاضا و کشش بازار مشتریان به‌صورت مناسب و به‌موقع تأمین کند و در همین راستا نیز توانسته با حرکت به سمت استقلال و خودکفایی و تولید محصولی استاندارد و قابل‌رقابت، کشور را از واردات محصولاتی که نمونه‌های خارجی دارد بی‌‌نیاز سازد و سهم ارزشمندی را به دست آورد.

وی ادامه داد: مجتمع فولاد صنعت بناب با تولید دانش فنی ، بومی‌سازی قطعات و اقلام مصرفی توانسته به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابد.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب توجه به مسئولیت‌های اجتماعی را سرلوحه فعالیت‌ها این شرکت دانست و گفت: توجه به مباحث محیط زیستی با تکمیل زیرساخت‌های لازم برای کاهش آلایندگی و ایجاد فضای سبز بوده و در جهت حمایت از توسعه فرهنگی و ورزشی شهرستان ، تأمین جهیزیه، کمک به بیمارستان‌ها در پیک کرونا جهت تأمین اکسیژن موردنیاز بیماران و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و … ازجمله اقداماتی بوده که اجرایی شده است.

کشانی مسئله تأمین مواد اولیه ، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ، تأمین انرژی پایدار، تدوین مقررات و بخشنامه‌ها بدون در نظر گرفتن نیاز واحدهای تولیدی را از چالش‌های فولادسازان برشمرد و گفت: عدم توجه به این موضوعات شرکت‌های فولادی را با چالش‌های اساسی مواجه کرده و نیاز است تا با توجه ویژه به این موضوعات شاهد رشد و رونق تولید باشیم.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات