امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
تا پایان دی‌ماه؛

صادرات محصولات حوزه معدن و صنایع معدنی از ۹.۹ میلیارد دلار گذشت

صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه به ۹‌میلیارد و ۹۶۳ میلیون دلار رسید.
کد خبر: 20678
زمان انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ بعد از ظهر -
162 بازدید

به گزارش تجارت معدن و فولاد :  این آمار مشتمل بر ۳۹ میلیون و ۱۴۸ هزار تن انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی بوده است که رشد سه درصدی از این نظر نشان می‌دهد.

بیشترین میزان صادرات در این مدت در زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با هشت میلیون و ۶۸۵ هزار تن به ارزش چهار میلیارد و ۶۴۳ میلیون دلار بوده است که ۴۶.۶ درصد از مجموع صادرات را تشکیل می‌دهد.

پس از آن، مس و محصولات پایین‌دستی با یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلار، زنجیره آلومینیوم و محصولات با ۸۹۴ میلیون دلار، «سایر معدن و صنایع معدنی» با ۸۸۰ میلیون دلار و زنجیره روی با ۵۲۰ میلیون دلار، در رتبه‌های دوم تا پنجم صادرات قرار دارند.

بیشترین رشد صادرات در این مدت مربوط به زغال‌سنگ و کک با یک‌هزار و ۲۳۲ درصد به ارزش ۳۲۹ میلیون دلار بوده است.

در ۱۰ ماهه امسال ۴۷۷ میلیون دلار گندله سنگ آهن، ۲۹۰ میلیون دلار محصولات زنجیره سیمان، ۱۶۱ میلیون دلار انواع سنگ و محصولات مرتبط و ۱۵۰ میلیون دلار آهن اسفنجی از کشور به مقاصد مختلف صادر شد.

حوزه معدن و صنایع معدنی کشور در دی‌ماه ۱۴۰۱ موفق به صادرات ۸۶۴ میلیون دلار کالاهای تولیدی خود شده که کاهش صادرات ۳۰ درصدی نسبت به آذرماه و افت ۲۴درصدی سالیانه دارد.

واردات ۳.۶ میلیون تن محصولات معدن و صنایع معدنی به کشور

برپایه این گزارش، از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی کشور سه میلیون و ۶۲۴ هزار تن انواع محصولات به ارزش سه میلیارد و ۹۷۸ میلیون دلار وارد کرده‌اند.

بیشترین میزان واردات در زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با یک میلیارد و ۲۴۹ میلیون دلار بوده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات