امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سیمان، فولاد و سنگ آهن، کالا های پُرطرفدار در بورس کالا

حجم معاملات بورس کالای ایران از ابتدای سال تا روز دهم بهمن نشان می دهد بیشترین حجم این معاملات به ترتیب به سیمان، فولاد، سنگ آهن، قیر، وکیوم باتوم، مواد پلیمری و آهن اسفنجی اختصاص یافته است.
کد خبر: 20732
زمان انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹ بعد از ظهر -
158 بازدید

به گزارش تجارت معدن و فولاد :  بررسی ها حاکی از آن است که از ابتدای سال تا ۱۰ بهمن در مجموع بیش از ۴۸ میلیون و ۳۱۳ هزار تن سیمان در تالار سیمان بورس کالا فروخته شد که ارزش این معاملات بیش از ۳۱.۴ همت (هزار میلیارد تومان) بود.

در این مدت همچنین نزدیک به ۱۵.۵ میلیون تن فولاد به ارزش بیش از ۲۶۲ هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان و ۱۴.۸ میلیون تن سنگ آهن به ارزش نزدیک ۳۹.۹ هزار میلیارد تومان در بورس کالا معامله شد.

در مدت مذکور حجم فروش قیر ۴ میلیون و ۴۶۵ هزار تن و وکیوم باتوم ۴ میلیون و ۱۱۹ هزار تن بود. این محصولات به ترتیب ارزشی بالغ بر ۴۷.۵ همت و ۴۱.۹ همت را در این مدت رقم زده اند.

تا پایان ۱۰ بهمن همچنین ۳ میلیون و ۸۷۲ هزار تن مواد پلیمری به ارزش ۱۲۶ همت و ۳ میلیون و ۸۱ هزار تن آهن اسفنجی به ارزش ۲۶.۷ همت در بورس کالا به فروش رسید.

ارزش فروش یک میلیون و ۶۴۴ هزار تن لوب کات و یک میلیون و ۵۵۲ هزار تن مواد شیمیایی در این مدت به ترتیب ۲۳.۱ همت و ۲۸.۶ همت بود.

علاوه بر محصول های نام برده شده، از ابتدای سال تا ۱۰ بهمن، ۸۸۵ هزار تن روی، ۵۲۴ هزار تن آلومینیوم، ۳۶۷ هزار تن گوگرد، ۳۰۸ هزار تن مس، ۲۰۱ هزار تن روغن، ۷۸ هزار تن فراورده های نفتی، ۳۳ هزار تن چدن و ۱۲ هزار تن عایق رطوبتی فروخته شد.

بیش از یک تن و ۱۵۹ کیلوگرم شمش طلا نیز در این مدت مورد دادوستد قرار گرفت که ارزش بیش از ۲.۲ همت داشت.

همچنین ۴۹ هزار دستگاه خودرو به ارزش ۲۷.۹ همت در این مدت مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش فروش ۱۰ تن زعفران در تالار کشاورزی ۳۰۴ میلیارد تومان بود.

در مدت مذکور ۲ باب واحد مسکونی به ارزش ۳۰.۵ میلیارد تومان در تالار املاک و مستغلات فروخته شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات