امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

رفع مشکل تحریم فولاد و رسیدن به فرمول تولید کُک پس از دستور رهبری

«آقامحمدی» با تبیین افق پیش روی صنعت نفت کشور،گفت: حل مشکل تحریم فولاد ایران و رسیدن به فرمول تولید کُک دستور رهبری بود.
کد خبر: 20713
زمان انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹ قبل از ظهر -
153 بازدید

به گزارش تجارت معدن و فولاد : «علی آقا محمدی» رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، در آیین بهره برداری از پروژه های نفتی هرمزگان که با حضور جواد اوجی وزیرنفت، مهدی دوستی استاندارهرمزگان، احمدمرادی و محمدآشوری نمایندگان مردم حوزه مرکزی استان در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیران و پیمانکاران نفت و انرژی استان و کشور، برگزارشد، اظهار داشت: تولید کُک سوزنی را به پالایشگاه های شازند و اراک سپردیم و تولید کک اسفنجی نیز به عنوان ماموریتِ پالایشگاه نفت بندرعباس تعریف شد که با تلاش متخصصان داخلی و شرکت های دانش بنیان امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح تولید کک اسفنجی در بندرعباس بودیم.

آقامحمدی تاکید کرد: اینکه این سطح از تکنولوژی به داخل منتقل شده است مسئله ی بسیار مهمی است چرا که پیش تر وقتی برای اولین بار تولید کک اسفنجی یا الکترود گرافیکی مطرح شد کسی جرات نمی کرد قولی برای تولید دهد اما امروز شرکت ها و پژوهشگاه های وزارت نفت به راحتی از تولید این محصولات سخن به میان می آورند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه موفقیت ها در این طرح ها نشان داد که ما توانایی و دانش تامین نیازهای خود را داریم و باید سود طرح های نفتی خود را به سمت پژوهش، توسعه و نوآوری حرکت دهیم و در این باره الزام ایجاد کنیم .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: ما ظرفیت تولید نفت در کشور را تا حدود ۷.۴ میلیون بشکه داریم و ملزم هستیم که به این میزان تولید کنیم چرا که امروز نمی توان سخن از سه میلیون و چهار میلیون به میان آورد چراکه کشورها در حال توسعه ی تولید خود هستند در بحث نیاز به گاز باید ظرفیت خود را به حداکثر تولید برسانیم و در رقابت با رقبا پیش بیفتیم.

در این آیین علاوه بر بهره برداری وبیناری پایانه صادراتی فرآورده های نفتی بندرعباس و پل شریفی جاسک، میادین نفتی اسفند و سیوند وارد مدار تولید نفت شدند تا ظرفیت تولید نفت ایران ۱۶هزار بشکه افزایش یابد همچنین قرارداد توسعه میدان گازی کیش نیز منعقد و تفاهم نامه همکاری وزارت نفت با استانداری هرمزگان موضوع آبخیزداری امضا شد.

پیش از آیین نیز کارخانه تولید و ذخیره سازی قیر نفت جی به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی طرح ملی ارتقاء کیفیت فراورده های نفتی سنگین پالایشگاه نفت بندرعباس آغازشد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات