امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت ملی مس در همایش «صنایع کوچک و بزرگ استان کرمان:

ثبت رکورد تولید ۳۰۰ هزار تن کاتد در شرکت مس برای نخستین‌بار

دکتر علی رستمی با اشاره به ثبت رکورد تولید 300 هزار تن کاتد در شرکت مس، اعلام کرد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از تولید داخل 3 میلیارد دلار پروژه به شرکت‌های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی شرکت مس محول شده است.
کد خبر: 23675
زمان انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ قبل از ظهر -
137 بازدید

به گزارش تجارت معدن و فولاد : تالار مرکزی فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد، گفت: باتوجه ‌به نام‌گذاری سال «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری باید برای تقویت قدرت ساخت توسط بخش خصوصی تلاش بیشتری کنیم.

وی در ادامه افزود: شرکت ملی صنایع مس ایران برنامه‌ای با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۵ میلیارد دلاری تهیه و تدوین کرده است. پایه‌های این برنامه به میزان ذخایر مواد معدنی مرتبط است.

شرکت مس برنامه‌ای با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۵ میلیارد دلاری تدوین کرده که پایه‌های این برنامه به میزان ذخایر مواد معدنی مرتبط است. ۱۹ میلیارد تن ماده معدنی ثبت شده در اختیار داریم؛ به‌این‌ترتیب برای بیش از ۲۵۰ سال آینده نیز ماده معدنی موجود است

 ذخایر معدنی شرکت مس ۱۹ میلیارد تن است

مدیرعامل شرکت ملی مس با اشاره به این که تنها ۷ درصد از سرزمین تحت عملیات اکتشاف قرار گرفته است، عنوان کرد: ۱۹ میلیارد تن ماده معدنی ثبت شده در اختیار داریم؛ به‌این‌ترتیب برای بیش از ۲۵۰ سال آینده نیز ماده معدنی موجود است.

دکتر رستمی با تأکید براین که با برنامه ریزی های صورت گرفته باید بتوانیم میزان ماده معدنی را طی یک دوره ۵۰ ساله استحصال کرده و برای ملت و کشور عزیزمان تبدیل به ثروت کنیم، گفت: به این ترتیب می توانیم به زنجیره تولید کمک کرده و آن را افزایش دهیم.

وی ضمن یادآوری ثبت رکورد تولید ۳۰۰ هزار تن  کاتد در  شرکت مس برای نخستین‌بار، تأکید کرد: هدف‌گذاری تولید ۱ میلیون تن کاتد توسط شرکت ملی صنایع مس ایران به‌ طور قطع شدنی است و ظرف ۵-۴ سال آینده رخ می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ملی مس خاطرنشان کرد: این برنامه سال قبل قطعی شده و تمام پروژه‌های استان کرمان به پیمان رفته است. از همه پیمانکاران نیز خواسته شده تا با سرعت بیشتری پروژه ها را اجرایی کنند.

دکتر رستمی با بیان این که تقریبا پیمان‌های ملی مس را به شرکت های استان کرمان سپرده‌ایم، عنوان کرد: برای نمونه ۳ پروژه عظیم شرکت ملی مس به شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه محول شده است. همچنین ۲ پروژه تغلیظ ۹۰۰ هزار تنی را به شرکت نیپک که در استان کرمان است، واگذار کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی مس اعلام کرد: ۳ میلیارد دلار پروژه شرکت ملی صنایع مس ایران به شرکت های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی مس واگذار گردیده است.

وی با تاکید بر اینکه توانمندی صنعت ایران ثابت شده است، تصریح کرد: بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته باید ۷۰ درصد وسایل و قطعات صنعتی مورد نیاز شرکت صنعتی مس ساخت داخل باشند؛ صنعت استان کرمان نشان می دهد قابلیت ساخت و تامین نیاز داخل را دارد.

دکتر رستمی با اشاره به تشکیل کمیته ساخت داخل در شرکت مس و بررسی درخواست های خرید قطعات و تجهیزات از خارج کشور، عنوان کرد: در صورتی که شرایط ساخت قطعات و تجهیزات مورد نظر در داخل فراهم باشد، اجازه خرید از خارج از کشور را به‌هیچ‌وجه نمی‌دهیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات