امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی

با توجه به نیاز هرمزگان و صنعت فولاد کشور، توسعه فولاد هرمزگان یک ضرورت است

منصور آرامی در بازدید از شرکت فولاد هرمزگان، در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی این شرکت، با اشاره به اهمیت اقتصادی استان هرمزگان، بیان داشت: استان هرمزگان یک استان صنعتی و فولادی است و برای توسعه این صنایع دارای موقعیتی استراتژیک است.
کد خبر: 23876
زمان انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ بعد از ظهر -
145 بازدید

به گزارش تجارت معدن و فولاد : وجود میادین متعدد گاز و نفت، قرار گرفتن در کنار دریاو دسترسی به آبهای آزاد، وجود صنایع دریایی به ویژه کشتی‌سازی، وجود بنادر بزرگ کشور ازجمله شهید رجایی برای ترانزیت و… از مزیت‌های مهم استان هرمزگان به شمار می‌روند ؛ لذا این استان در جهت افزایش و توسعه تولید فولاد در کشور هدف‌گذاری شده است.

عملکرد قابل تحسین فولاد هرمزگان علیرغم کمبود برق
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص عملکرد قابل تحسین این شرکت در سال ۱۴۰۱ و عبور از ظرفیت اسمی با وجود کمبود برق، عنوان کرد: خوشبختانه شرکت فولاد هرمزگان از مجموعه‌های صنعتی بسیار کارآمد و به روز است که فعالیت خود را در زمینه تولید فولاد به خوبی انجام داده و در بحث فنی ، اشتغال نیروی انسانی و بویژه در بخش مسئولیت‌های اجتماعی فعالیتهای چشمگیری داشته و‌ توانسته است اهداف خود را محقق کند و به حمدالله شاهد هستیم که با وجود محدودیت‌های برق و گاز که در سال گذشته صنعت فولاد را تحت تاثیر قرار داد این شرکت توانست با مدیریت بهینه از ظرفیت اسمی سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن خود عبور کند و این امر نیز قابل تقدیر است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با تاکید بر وجود صنایع مصرف‌کننده ورق فولادی در استان هرمزگان به عزم فولاد هرمزگان بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای اشاره کرد و گفت: صنایع بزرگ کشتی‌سازی، نفت، گاز و پتروشیمی در استان هرمزگان واقع شده‌اند و به ورق فولادی نیاز دارند. از این رو احداث واحد نورد در فولاد هرمزگان یک ضرورت است. انتظار این است که فولاد هرمزگان بر اساس نیاز کشور و شرایط جغرافیایی، در حوزه طرح‌های توسعه‌ای هم در تولید تختال و هم در بخش نورد طرح‌های توسعه‌ای جدیدی را اجرا کند. خوشبختانه تصمیمات خوبی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در فولاد هرمزگان اتخاذ شده و امیدواریم که طرح‌های توسعه‌ای این شرکت هم در تولید تختال و هم در نورد اجرا شوند.

لزوم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای توسعه فولاد هرمزگان
دکتر آرامی در ادامه تاکید کرد : توسعه فولاد هرمزگان به کشور کمک خواهد کرد و با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و تکمیل زنجیره فولاد در استان هرمزگان، شاهد رشد اقتصادی در‌استان هرمزگان و کشور خواهیم بود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس به صورت جدی پیگیر اجرای طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان هستند و‌ امیدواریم که با عنایت خداوند متعال و حمایت‌های دستگاه‌های مربوطه و متولی این طرح‌ها به زودی اجرایی شوند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات