امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بازدید مدیرعامل فولاد هرمزگان از خط تولید همزمان با ریخته‌گری گرید جدید

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در بازدید از خط تولید که همزمان با ریخته‌گری گرید جدید همراه بود، گفت: در فولاد هرمزگان به عنوان یک شرکت پیشرفته فولادی، به دنبال تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالاتر برای کسب جایگاه بهتر در بازار رقابتی هستیم.
کد خبر: 23900
زمان انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲ قبل از ظهر -
140 بازدید

به گزارش تجارت معدن و فولاد : از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، عطاالله معروفخانی به همراه جمعی از مدیران شرکت از خط تولید بازدید کرد که این بازدید با ریخته‌گری یک گرید جدید در فولاد هرمزگان همراه شد که یکی از سخت‌ترین و پیشرفته‌ترین گریدهای فولادی و دارای ارزش افزوده بالا است.

در این بازدید مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی با اشاره به رویکرد شرکت برای تولید محصولات جدید، بیان کرد: امروزه در بازارهای داخلی و جهانی رقابت میان فولادسازان بسیار دشوار شده و قطعا در سال جاری نیز این رقابت سخت‌تر خواهد بود.

از این رو در فولاد هرمزگان رویکرد اصلی، تولید محصولات ویژه و دارای ارزش افزوده بالا برای کسب بازارهای جدید و رقابت‌پذیری بیشتر در مقابل سایر فولادسازان است؛ضمن اینکه گریدهای خاص فولادی دارای قیمت بالاتر و ارزش افزوده بیشتر هستند و تولید و فروش آن‌ها می‌تواند به درآمدزایی بیشتر شرکت کمک کند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه کارکنان زحمتکش فولاد هرمزگان توانستند در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه یکی از گریدهای فولادی گروه ۶ با عنوان ۶۲۳۸ را برای نخستین بار تولید کنند که این گرید و یک گرید دیگر که در روزهای گذشته در فولاد هرمزگان تولید شد، جزو دشوارترین گریدها به شمار می‌روند و مهم‌ترین ویژگی این گریدها را می‌توان استحکام بالا و مقاومت به سایش نام برد. از این رو گرید یاد شده در تولید شافت، میل‌لنگ، قالب‌های پرسی، کپسول‌های CNG به کار می‌رود.

معروفخانی ادامه داد: برای ریخته‌گری این گروه باید چند عملیات ویژه تحت شرایط خاص انجام داد و نمی‌توان آن را مانند فولادهای معمولی در هر زمانی تولید کرد. از این رو برای تولید فولادهای گروه ۶ دستورالعمل‌هایی را تهیه کردیم که باید از ابتدا تا انتها به طور کامل رعایت شود. همچنین محصولی که طبق این دستورالعمل تولید می‌شود باید فولاد تمیز باشد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در پایان با اشاره به رکوردشکنی‌های سال گذشته و فروردین ماه امسال فولاد هرمزگان، گفت: ثبت رکورد کمی تنها یک جنبه تولید فولاد است و فولاد هرمزگان به جنبه کیفی و تولید گریدهای ویژه و دارای ارزش افزوده توجه می‌کند. از این رو هر سال تولید گریدهای دارای ارزش افزوده در فولاد هرمزگان افزایش می‌یابد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات