امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بازارهای جهانی فولاد در مسیر صعود

در هفته‌ای که گذشت، آخرین متوسط قیمت سنگ‌آهن خلوص ۶۲‌درصد وارداتی در چین از ۴/ ۱۲۷دلار هر تن سی‌اف‌آر به حدود ۱۲۵دلار هر تن سی‌اف‌آر رسید.
کد خبر: 20764
زمان انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ قبل از ظهر -
178 بازدید

به گزارش تجارت معدن و فولاد :  قیمت سنگ‌آهن و فولاد در چین طی ماه ژانویه به بالاترین حد خود در چندماه گذشته رسید که به دلیل کاهش محدودیت‌های کرونایی و بسته‌های حمایتی از بازار املاک بود؛ ولی مقامات چینی اخیرا نسبت به افزایش قیمت‌های فوق حساس‌تر شده‌اند و ممکن است برای مدیریت هرگونه فشار صعودی بالقوه بر قیمت‌ها وارد عمل شوند.

هنوز بازار منتظر است ببیند که تقاضای واقعی می‌تواند از قیمت‌ها حمایت کند یا خیر. هفته گذشته در بازار واردات قراضه ترکیه قیمت تا ۱۵دلار رشد داشت و حدود ۴۳۰دلار هر تن سی‌اف‌آر ثبت شد. قراضه صادراتی سنگین کلاس۲ ژاپن نیز از ۳۹۷دلار به ۴۰۱دلار هر تن فوب بهبود داشت. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز ۴۳۵دلار در هر تن‌سی‌اف آر باقی ماند. بیلت صادراتی سی‌ای‌اس هفته گذشته تا ۵دلار بهبود داشت و ۵۶۰دلار در هر تن فوب دریای سیاه ثبت شد.

در بازار واردات چین نیز آخرین قیمت بیلت ۵۰۵دلار در هر تن سی‌اف‌آر بود که ۱۰دلار افت هفتگی داشت. در بازار داخلی چین نیز متوسط قیمت بیلت هفته گذشته از ۵۸۳دلار قبل از تعطیلات به ۵۶۵دلار در هر تن درب کارخانه رسید. در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز قیمت بیلت ۱۵دلار رشد داشت و ۶۰۰دلار در هر تن سی‌اف‌آر شنیده شد.

بیلت صادراتی ایران نیز ۲دلار بالا رفت و ۵۴۵دلار در هر تن فوب شنیده شد. هفته گذشته در چین متوسط قیمت میلگرد صادراتی پس از تعطیلات از ۶۳۱دلار به ۶۴۴دلار در هر تن فوب رسید. میلگرد صادراتی ترکیه هم ۱۰دلار رشد قیمت داشت و به ۷۰۰دلار در هر تن فوب رسید. همچنین در بازار داخلی آمریکا میلگرد در ۹۳۵دلار در هر شورت تن درب کارخانه ثبات داشت.

در بازار داخلی اروپا نیز میلگرد۲۰یورو افت داشت و ۷۱۵یورو در هر تن درب کارخانه ثبت شد. هفته گذشته میلادی ورق گرم صادراتی سی‌ای‌اس ۵دلار بالا رفت و ۶۹۵دلار در هر تن فوب دریای‌سیاه شنیده شد. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز ۷دلار رشد داشت و ۶۵۱دلار در هر تن فوب شنیده شد. در بازار داخلی اروپا ورق گرم تا ۱۰یورو افت داشت و ۷۵۰یورو در هر تن درب کارخانه ثبت شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات