امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
همزمان با دهه مبارک فجر

اولین محموله سنگ آهن معدن ققنوس وارد ذوب آهن شد

اولین محموله سنگ آهن معدن ققنوس یک ذوب آهن اصفهان ۱۶ بهمن ماه همزمان با ایام الله دهه فجر وارد مجتمع عظیم ذوب آهن شد.
کد خبر: 20726
زمان انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ بعد از ظهر -
134 بازدید

به گزارش تجارت معدن و فولاد :  مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، در آیین تحویل محموله مذکور به انبار مواد خام این شرکت راه اندازی معدن ققنوس یک پس از واگذاری به ذوب آهن را یک گام اساسی برای تامین پایدار مواد اولیه این شرکت دانست و گفت : منطقه سنگان که معدن ققنوس در آن قرار دارد به دلیل وسعت بالای ذخایر سنگ آهن منبع بزرگی برای تامین مواد اولیه شرکت خواهد بود.

مهدی کوهی افزود : حضور صنعت فولاد در مناطق معدنی  منجر به اشتغال ، امنیت ، آموزش و توسعه  پایدار    می شود که این موضوع در منطقه سنگان مشهود است و راه اندازی معدن ققنوس یک موجب اشتغال دوباره کارگران این معدن و پیمانکاران بومی خواهد شد .

مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان این دستاورد مهم را حاصل زحمات مدیران و هیات مدیره سابق و فعلی دانست و افزود : تلاشگران ذوب‌آهن دوباره نشان دادند که در شرایط تحریم و دیگر مشکلات اهداف شرکت را محقق می کنند و با نگاه اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان ، هیچ مشکلی مانع پیشرفت این شرکت نخواهد شد.

ایرج رخصتی نائب رئیس هیات مدیره ذوب‌آهن نیز در این آیین گفت . واگذاری معدن ققنوس یک  به ذوب‌آهن،  گامی در جهت بهبود شرایط زنجیره صنعت فولاد است چرا که این معدن به تولیدکننده ای واگذارشده که اهلیت لازم را دارد و از نیم قرن تجربه معدن داری برخوردار است.

وی افزود :  فعالیت های خوبی برای تامین پایدار مواد اولیه ذوب آهن در حال انجام است که از جمله می توان به دریافت مجوز خردایش ۲ میلیون تنی سنگ آهن اشاره کرد و این فعالیت ها در مجموع تولید پایدار را در این شرکت رقم می زند .

معاون خرید ذوب‌آهن اصفهان نیز در این آیین،  در اختیارگرفتن معدن ققنوس یک را تحقق آرزوی ذوب آهنی ها دانست و گفت : پس از طی مراحل قانونی ، ۱۴ دی ماه این معدن به ذوب آهن تحویل داده شد و امروز اولین محموله سنگ آهن ققنوس به این شرکت رسید که تقارن آن با میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و دهه فجر ، نوید بخش روزهای خوب برای این مجتمع عظیم صنعتی خواهد بود.

محمد جعفر صالحی افزود : مطالعات انجام شده در معدن ققنوس یک نشان دهنده ذخیره خوب و چشمگیر در این معدن است و برافراشته شدن پرچم ذوب‌آهن اصفهان در آنجا ، دستاورد بزرگی در راستای تولید پایدار این شرکت است.وی  در اختیار داشتن معدن حنار و معادن زغال سنگ اشاره کرد و گفت : دو سال پیش معادن زغال سنگ سوادکوه به تولید پایدار رسیدند که فرصت تقدیر از دست اندرکاران آن مهیا نشد و در این فرصت از همه این عزیزان قدردانی می کنم .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات