امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اعلام ۱۴ برنامه توسعه ای ایمینو در سال ۱۴۰۲

مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) از 14 برنامه توسعه ای سال 1402 رونمایی کرد.
کد خبر: 23702
زمان انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳ بعد از ظهر -
401 بازدید

به گزارش تجارت معدن و فولاد : ایمیدرو با هدف حمایت از استارتاپ‌ها و با تمرکز بر نوآوری و انتقال تکنولوژی در بخش معدن و صنایع معدنی کشور برنامه های توسعه ای خود را از طریق مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) طی سال جاری اجرایی خواهد کرد.

در این زمینه ۱۳ هدفگذاری مورد توجه قرار گفته است که می توان به شناسایی مشکلات اکوسیستم نوآوری و فناوری بخش، احصا و شناسایی نیازها و چالش های زنجیره صنعت فولاد و زنجیره صنعت مس و تعریف پروژه‌های نیازسنجی با همکاری نهادهای فعال در اکوسیستم نوآوری و فناوری بخش اشاره کرد.

راهبری تیم های استارتاپی

همچنین شناسایی، جذب و راهبری تیم‌های استارتاپی جدید، سنجش و تعیین وضعیت تیم‌های استارتاپی موجود و تسهیل گری و هدایت آنها، تسهیلگری ارایه خدمات شتابدهی به کارآفرینان و نوآفرینان مناطق محروم و تسهیلگری فرآیند تجاری‌سازی کسب‌وکارهای فناور و دانش‌بنیان و برگزاری رویدادهای شبکه سازی از دیگر راهبردهای این مجموعه محسوب می شود.

برگزاری بازدیدهای فناورانه و نمایشگاه ها

از دیگر سو؛ ارزیابی و بررسی ایده های ثبت شده در سامانه ایمینو، برگزاری مستمر تورها و بازدیدهای فناورانه از شرکت‌های معدن و صنایع معدنی و شرکت در نمایشگاه‌های مرتبط با حوزه معدن و صنایع معدنی در این مجموعه مورد توجه قرار گرفته است.

رفع چالش‌های مهم نوآورانه و فناورانه

رفع چالش‌های مهم نوآورانه و فناورانه معدن و صنایع معدنی، تسهیلگری جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها، توسعه بازار محصولات دستاوردهای فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و فناوران و نوآوران و انعقاد تفاهمنامه های همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری، شتابدهنده‌ها و فعالان بخش معدن از دیگر برنامه های توسعه ای ایمینو در سال جاری به شمار می رود.

ارتقا و افزایش سطح دانش

در این بخش همچنین ارتقا و افزایش سطح دانش و مهارت تیم‌های استارتاپی و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز هدفگزاری شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات