امید وفایی گفت: اگر چه قصد نداشتم به متن غیر حرفه ایی و بعضا مغرضانه منتشر شده در این زمینه پاسخ بدهم اما بنظرم رسید در صورت عدم پاسخگویی به موارد، ایشان در توهم خودشان همچنان باقی بمانند لذا قصد دارم موارد مطرح شده را یک به یک پاسخ بدهم تا ایشان از توهم بوجود آمده برایشان خارج شوند .
وی افزود: ایشان شروع فعالیتهای صنعت نمایشگاهی استان را محدود به سال ۸۶ و همزمان با ثبت شرکت نمایشگاههای جنوبشرق کرده اند که البته استناد ایشان به این موضوع نشان از عدم هیچگونه سابقه و یا تجربه نمایشگاهی می باشد . جهت شفاف سازی و یادآوری به ایشان باید بگویم صنعت نمایشگاهی در استان کرمان از اوسط دهه هفتاد و با تاسیس شرکت نمایشگاههای بین المللی استان کرمان شروع شد و تا به امروز فراز و فرودهای بسیار زیادی داشته است و چراغ آن توسط مجریان بومی استان تا به امروز روشن نگه داشته شده است !
مدیرعامل سابق شرکت نمایشگاه جنوب شرق ، یادآور شد: مورد جالب مطرح شده در رابطه با دوره مدیریت اول شرکت نمایشگاه جنوبشرق (از زمان افتتاح رسمی سایت در شهریور ۹۳ ) است که بنظر ایشان در طول مدت ۱۰ ماه ۱۴ عنوان نمایشگاهی برگزار شده است که ای کاش نام نمایشگاهها به همراه متراژ و درآمد و کیفیت برگزاری نیز عنوان می شد ! سئوالی که در این جا مطرح می شود این است چرا با این رزومه موفق ۱۰ ماهه مدیرعامل وقت به ناگاه توسط هیئت مدیره برکنار شدند و روند این مدیریت موفق ادامه دار نبود !!! (البته شاید آقای سعید از مشاوره خوبی در این زمینه برخوردار نبودند و بدون اطلاع چنین مواردی را مطرح کرده اند در ضمن ما هنوز فراموش نکردیم در این دوران ۱۰ ماهه باشکوه و در یکی از همین ۱۴ عنوان نمایشگاه برگزار شده در سالنهای نمایشگاه بین المللی جنوبشرق غرفه های فروش کله و پاچه وسبزی وجود داشت ) .
در ادامه ایشان به زمان مدیریت اینجانب از تیرماه ۹۴ تا شهریور ۹۸ اشاره کرده اند که من در این زمان فرصت سوزی کرده ام وتعداد بسیار کمی نمایشگاه را برگزار و بنوعی با ایجاد رانت جلوی برگزاری نمایشگاهها را گرفته ام !!!! نمیخوام وقت خوانندگان این جوابیه را با ارئه رزومه نمایشگاهی خودم بگیرم که البته خود اقای سعید بطور کامل با آن آشنا هستند .
امید وفایی یادآور شد: موارد مطرح شده توسط ایشان همگی خود مبین بی تجربگی ایشان وعدم آشنایی با صنعت نمایشگاهی است در رابطه با قیمتهای واگذاری ، کلیه نمایشگاهها در زمان مدیریت این جانب با برگزاری مزایده و تحت نظارت هیئت مدیره وبر اساس مصوبات هیئت مدیره و براساس عرف ، ارزش و ظرفیت نمایشگاههای واگذاری بوده است و الویت اصلی من هم تقویت شرکتهای بومی استان بود که بنوعی تا به امروز چراغ این صنعت را روشن نگه داشته اند ذکر همین نکته کافی هست که اجازه خروج منابع مالی توسط مجریان غیر بومی از شهر کرمان را ندادم و اگر اسم این کار ایجاد رانت هست به آن افتخار میکنم در زمان مدیریت من شرکتهای بومی استان تقویت و تبدیل به مجریان کشوری شدند ودایره فعالیتهای نمایشگاهی آنها به سایر استانها گسترده شد که تا به امروز نیز ادامه دارد ، حال یک سئوال مطرح است که چگونه می شود با برگزاری نمایشگاهها در استان کرمان باعث بوجود آوردن منافع اقتصادی برای استان شد:شاید راهکار فعلی آقای مدیرعامل نمایشگاه جنوبشرق جهت ایجاد رونق اقتصادی ، حذف مجریان بومی که از نیروهای جوان بومی متخصص استفاده می کنند مالیات و بیمه خود را در کرمان می پردازند و باز کردن پای مجریان غیر بومی که تمامی منابع درآمدی را از استان خارج می کنند باشد ؟! البته من به هیچ وجه با ایجاد حلقه بسته و عدم استفاده از مجریان توانمند کشوری در برگزاری ها موافق نبوده و نیستم و گواه این موضوع برگزاری تعدادی از عناوین تخصصی توسط شرکتهای معتبر غیر بومی می باشد .
وی افزود: ایشان به این موضع اشار کرده اند که در زمان مدیریت من تعداد کمی نمایشگاه برگزار شده البته امیدوارم ایشان حداقل با تفاوت نمایشگاههای تخصصی و نمایشگاههای فروش (بگوئیم بازار مکاره ) آشنا باشند . شما متاسفانه مدیریت شرکتی را یدک می کشید که به عنوان یک شرکت بین المللی شناخته می شود و باید در برگزاریها شان و منزلت وجایگاه شرکت را حفظ کنید اگر قرار بر برگزاری هر نوع نمایشگاهی در سایت بود اینجانب به اندازه کافی بر امور نمایشگاهی و برگزاری مسلط بودم و با افتخار عنوان میکنم به هیچ عنوان بسمت برگزاری نمایشگاهها با ماهیت فروش نرفتم (به غیراز نمایشگاه مبلمان که آن هم با هماهنگی کامل با صنوف مرتبط بود ) . برگزاری نمایشگاههای فروش نه تنها هیچ آورده اقتصادی بر شهر کرمان نداشته که باعث ضربات جبران ناپذیر به صنوف زحمت کش کرمانی می شود خصوصا در این شرایط وخیم اقتصادی و پاندمی کرونا !
امید وفایی گفت: ایشان هیئت مدیره( همان هیئت مدیره ایی که ایشان را به ناچار و پس از استعفاء اینجانب به عنوان مدیرعامل نمایشگاه جنوبشرق انتخاب کردند) و من به عنوان مدیرعامل را متهم به کم کاری و عملکرد غیر حرفه ایی می کنند و خواستار پاسخگویی هستند (اگر چه خودشان به این امراعتراف کرده اند که شرکت نمایشگاههای جنوبشرق هر ۶ ماه توسط شرکتهای معتبر حسابرسی می شود و اگر تخلف هر چند کوچک رخ داده بود بدون شک در صورتهای مالی منعکس شده بود )و بنظرشان نمایشگاه جنوبشرق در دوران مدیریت من شان ومنزلتی در کشور نداشته و با حضور ایشان ، بدون حتی یک دقیقه سابقه و یا تجربه نمایشگاهی بناگاه جایگاه نمایشگاه کرمان با ساخت یک المان نامفهوم آنهم با هزینه کرد از طریق کمکهای بلاعوض دولتی ارتقاء پیدا کرده است ایکاش بجای ساخت المان فکری به حال بهبود زیرساختهای سایت از جمله ساخت سرویسهای بهداشتی مجهز و یا بهسازی کف سالنهای نمایشگاه می کردید .
امیدوارم حداقل صندوق بازنشستگی مس و سهامداران زحمتکش آن در جریان نحوه هزینه کردهای تبلیغاتی شما باشند آنهم از منابع دولتی و بلاعوض که منطقا می بایست خرج بهبود وتوسعه زیرساختهای اسای سایت می شد نه ساخت المانی نامفهوم!!!!
آقای مدیرعامل هویت و اعتبار یک سایت وشرکت نمایشگاهی به المان سازی نیست بلکه نحوه برگزاریها و توجه به کیفیت و کمیت نمایشگاههاست که به یک شرکت هویت واعتبار می دهد اعتباری که قبل از شما ما آن را برای کرمان کسب کرده بودیم حالا شما فقط زحمت بکشید آن را حفظ کنید !!!
مدیرعامل سابق نمایشگاه جنوبشرق تاکید کرد: در اینجا فقط به گوشه ایی از دست آوردهای دوران مدیریت ۴ ساله که با استعفا خودخواسته به اتمام رسید اشاره میکنم جهت شفافیت و اطلاع سایر دوستان :
- تامین مالی و پرداخت هزینه اخذ پایان کار سایت نمایشگاه جنوبشرق
- بهبود و ارتقا سیستم های اداری ، دفتری و تجهیز دفتر نمایشگاه در محل سایت
- انتخاب عناوین سالنها از شخصیتها ومفاخر فرهنگی استان (خواجویی کرمانی و باستانی پاریزی)
- پرداخت و تسویه هزینه خرید سیستم های سرمایش وگرمایش خریداری شده در دوره مدیریت قبل
- پرداخت کلیه معوقات اجاره زمین سایت از سال ۸۶ تا ۹۵ و عقد قرارداد جدید
- طراحی ، ساخت و تجهیز کامل یک سالن استاندارد نمایشگاهی (شهدای مس )با کلیه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی بدون هیچگونه استقراض و یا وام و تنها از محل درآمدهای نمایشگاهی به متراژ تقریبی ۱۶۰۰ مترمربع
- تجهیز نمازخانه موقت و آبرومند در محل سالن های نمایشگاه
- طراحی ساخت وتجهیز سالن ۱۵۰ نفره آمفی تاتر با کلیه امکانات صمعی و بصری
- اصلاح و بهسازی نمای سالن باستانی پاریزی و همچنین محوطه
- ارتقاء و بهبود توان برق و همچنین مجهز کردن سایت به اینترنت وایرلس
- راه اندازی سیستم آبیاری قطره ایی فضای سبز نمایشگاه
- اتمام پروژه چاه آب تا ۹۵ درصد از جمله حفر و تجهیز وساخت محوطه چاه آب اختصاصی ، ۱۱ کیلومتر لوله گذاری و دریافت مجوز بهره برداری از اداره کل آب منطقه ایی کرمان
- طراحی و پیشنهاد سایت پلان جهت تعیین تکلیف زمین استیجاری با اداره کل مسکن و شهر سازی کرمان
- برنامه ریزی و اجرای اولین نمایشگاه تخصصی بین المللی معدن کرمان
- برگزاری اولین نمایشگاه نهضت بومی سازی قطعه سازی
- طراحی و برنامه ریزی برگزاری نمایشگاههای توانمندی استانها برای اولین بار در کشور در مشهد وتبریز
- برنامه ریزی اولین نمایشگاه تخصصی بین المللی فولاد در کرمان
- برنامه ریزی و برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی گردشگری در کرمان
- ساخت سرویس های موقت بهداشتی مناسب و نزدیک به سالنهای برگزاری
- همکاری با اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی در اجرای اولین نمایشگاه کتاب کرمان در محل سایت جنوبشرق
- همکاری در اجرای هفته فرهنگی کرمان در برج میلاد
وی گفت: لازم به ذکر است موارد بالا تنها گوشه ایی از عملکرد هیئت مدیره وقت و اینجانب به عنوان مدیرعامل شرکت نمایشگاههای جنوبشرق و همراهی و کمک مدیرعامل وقت شرکت توسعه آبادانی کرمان است که جهت شفافیت !! به اطلاع مدیرعامل فعلی رسانده می شود که اگرچه خودشان در جریان هستند
امید فدایی در پایان گفت: در پایان ضمن تشکر از تمامی فعالین صنعت نمایشگاهی استان که تا به امروز علیرغم تمامی مشکلات بوجود آمده در این صنعت حضور دارند ، به عنوان یک دوست به مدیرعامل شرکت نمایشگاههای جنوبشرق پیشنهاد میکنم بجای فرافکنی ، بفکر اصلاح مشکلات عدیده بوجود آمده از جمله تضیع حق مجریان بومی و همچنین تعیین تکلیف زمین استیجاری سایت و چاه آب اختصاصی نمایشگاه باشند .
همچنین از سازمان صمت کرمان نیز درخواست میکنم به عنوان سازمان ناظر بر عملکرد شرکت نمایشگاههای جنوبشرق و در جهت شفافیت ! اذهان تمامی فعالین صنعت نمایشگاهی کرمان ، گزارش شرکت نمایشگاههای جنوبشرق کرمان را در رابطه با نحوه هزینه کرده مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دولتی را منتشر کنند تا برای همه فعالین این صنعت مشخص شود چگونه این شرکت با هزینه کردن منابع و کمکهای بلاعوض دولتی برای اقتصاد کرمان آورده اقتصادی بهمراه داشته است